~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Oct 5, 2012

Jom Masak Maraconi Cara Org Malas


Assalamulaikum...
Nih citer org malas masak tengahari disebabkan hanya mak pak jer ada kat umah, anak2 semua kene culik oleh datuk dan nenek kedua2 belah pihak...

Senang simple cepat dan sedap...sedap ker??? korang nampak cam sedap tak????

Bahan2
- Macaroni (blh pilih yg berbagai bentuk)
- 2 bijik bawang putih
- 3 sudu cili blend
- 2 sudu tomato puree (nak pakai sos spagetti segera pun sedap)
- Daging atau ayam hancur
- Udang yg comel (lain seafood pun sedap)
- Sedikit sayur jika suka (guna brokoli baru mat salleh)
- sedikit garam/gula dan serbuk basil

Cara-cara
- maraconi direbus sampai lembut
- Tumis bawang putih, cili dan tomato puri sekali gus
- Dah naik bau, masukkan daging/ayam hancur dan udang
-Dah sebati masukkan jer terus macaroni dan sayur
- tambah bahan perasa td gula garam dan serbuk basil
- Gaul rata, rasa2 skit...dah ok angkat dan hidang

simplekan...senangkan...tak buang masa, masa yg ada korang boleh gunakan sepenuhnya untuk picit jerawat...hehehhehehe..

selamat mencuba

11 comments:

Suraya Baharun said...

walaupun simple tapi nampak sedap...

ct rahani said...

sedapnya.. next time leh la try resepi nih.. :)

Tihara said...

cantik plak yg bentuk ni, saya ada beli yg bentuk kerang..terus teringat nk masak ni :)

Mimy Hamid said...

simple resepi ko boleh try

AnneRaini said...

kadang2 yang simple2 nilah yang sedap..nampak mcm sedap tuuu hehe

Cho Zila said...

akak baru buat lebih kurang giniler buat bekal anak2 gi sekolah... budak2 suka...

nida husna said...

haha. selain masak boleh picit jerawat :p

Arjuna Silvera said...

yup nice and simple

munna said...

baru je mengoogle resepi macaroni bakar.... tiba2 je teringin nak makan macaroni

munna said...

baru je mengoogle resepi macaroni bakar.... tiba2 je teringin nak makan macaroni

Alin Marlini said...

malas2 pun nmpk sedap jek..hehe

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers