~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Jun 13, 2011

KALAU AKU JUTAWAN.......


Tak semua org akan bergelar jutawan dgn cara yg mudah kecuali datuk moyang dorang memang sejak azali dah bergelar jutawan, tetapi jika seorang kerabat jutawan, tapi tidak pandai menggunakan kekayaan yang dia ada, maka gelaran jutawan akan lenyap jugak perlahan-lahan....

Andai aku nak bergelar jutawan, maka banyak benda yg perlu aku korbankan...aku bukan spesis yang gemar dgn INVESTMENT, MLM bagai...bagi aku satu kejayaan utk bergelar Jutawan adalah BERNIAGA...satu kepuasan.....tapi utk mengejar cita2 itu adakah aku sanggup????

1.Jual rumah yg dibeli secara cash semata2 nak bukak bisness dan bergelar jutawan???
2.Adakah sanggup  jual tanah yg dah beli guna personal loan, dan bayar hutang bulan2 tolak gaji?
3.Buat pinjaman bank juta2 dan tolak lagi gaji dlm payslip?
4.Jual segala harta benda termasuk barang kemas, periuk belangga?

Jawapan aku YA....aku perlu berkorban salah satu utk merealisasikan impian itu...cara dan bagaimana, blm difikirkan lagi...tapi impian bergelar Jutawan atau usahawan masih ada di dlm hati aku.....

Sebenarnya banyak yg aku impikan jika aku dah bergelar Jutawan....

1. Aku nak bawak mak bapak, adik beradik, anak-anak dan semua yg banyak membantu aku dlm hidup tunaikan Haji (Jika tidak jutawan pun boleh, tapi agak terhad utk membawa semua org)
2. Membina sebuah masjid yg Indah di kg2 yg masjidnya sudah uzur..
3. Penuhkan impian aku nak membina sebuah rumah kebajikan utk menempatkan insan2 yg memerlukan.
4. Nak buat sebuah banglo yg besar dan bawak mak, bapak, mak bapak mentua tinggal sekali...wah terasa kemeriahannya
5. Pastikan anak2 aku belajar sehingga berjaya, dan juga berjaya hasilkan bisness sendiri dlm usia yg muda
6. Membuka sebanyak mungkin cawangan perniagaan sehingga keluar negara.
7. Tunaikan setiap hajat org yang disayangi. Pastikan hajat itu berbaloi dgn apa yang hendak dibuat dan dimiliki..
8. dan banyak lagi...yg tak masuk akal pun tersenarai nih!!!!!

Apa2 pun semuanya memerlukan DUIT
D-Doa
U-Usaha
I-Ikhtiar
T-Tawakal


AMIN


1 comment:

Mimy Hamid said...

akupun nak jutawan gak..how how..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers