~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Jun 13, 2011

Minta PETUA Nenek Moyang...Nenek Kebayan tak mau..!!!!

Mengandung kali nih mengundang kesakitan seluruh badan...sungguh berbeza rasanya dgn anak2 yang pernah aku lahirkan sebelum ini...walaupun tiada alahan Morning sickness yang maha dasyat, dan tiada mengidam benda yg pelik2 sampai tahap memaksa si suami keluar jam 4pagi mencari..tapi aku masih tidak tahan dgn keadaan kelemahan keseluruhan badan....ketidakselerasaan menyebabkan aku rasa seperti seorang yang sgt MALAS dalam segala hal....

Mohon Jasa kepada sesapa yg ada petua2 nenek moyang untuk menyurangkan rasa kesakitan....tidak hilang sepenuhnya pun takper...asalkan rasa kesakitan berkurangan dan tidak menggangu jadual harian aku....

Apa yg aku nak minta:-
1) Nak hilangkan kesakitan tulang punggung (cam kelakar jer kan, tapi itulah kebenaranya), tak tertahan rasanya, bila dah duduk memerlukan 5 minit utk bangun
2. Cara nak hilangkan kesakitan Breast yang keras ibarat macam kita cuba memerah kelapa yg tiada santan...aduhhhhhhh, menangis siang malam.
3. Elakkan kesakitan Krem kaki ( org panggil ular2) kat betis, setiap pagi pasti susah nak bangun dari tidur, laki jadi mangsa angkat ibarat patung pakaian yg terjatuh dari tapaknya.
4. Jari2 yg kebas dan membengkak..rasa cam  sarung tangan getah yang ditiup...
6. Kesakitan kepala yg amat sangat andai terlelap seminit dua...Allah, yg nih paling tidak tahan

Ramai yg kata normal, tapi bagi aku yg takder merasa dgn 2 org anak sebelum nih rasa mcm tidak selesa. Mungkin ada ada sedikit petua utk cuba mengurangkannya.....terima kasih, Insya Allah akan cuba andai petua yg anda beri tidak bertentangan dgn keupayaan aku, jgnlah suruh panjat pokok bagai...hehehehehhe!!!

Hehehhhe, sekian terima kaseh...^__^

5 comments:

Mimy Hamid said...

norrie..breast aku pun berdeyut ni..sakit la..apasal ek...risau lak...takde petua..tp aku risau nk gak kurang kan sakit tetek ni

zamzarina said...

sgt kesian...tapi memang cenggitu la norrie..sakit tulang punggung tuh mmg kita akan hadapi..cuba kalo duduk boh bantal..kaki kejang..aku mmg setiap kali ngandung kaki kejang sokmo...kena minum susu..kurang kalsium..tgn bengkak n kaki bengkak coz baby dah menekan pundi tencing...so sabarla kawan..tu sumer adalah pahala seorang ibu..b la mengandung..burung2 turut mendoakan kita...sabar...

psttt: aku x leh nahan b la kandungan dah masuk 7 bulan...panas..bdn gatal2..nak tdo x selesa...hmmm...

Zallyna said...

mimi, aku dah dpt petua tuk yg breast ( tetek cam skit kureng sopan...wakakakka)...letak kelopak kobis, basahkan dulu....

ZAm : Aku jarang kene tuh yg terasa sgt tuh..bab minum2 susu memang tak berkenan, baik aku mkn pil....tgh sabarlah nih...huhuuu!!!!

MaZnie said...

wei, kalo ko x lalu minum susu makan aiskrim byk pn xpe. aku dulu ngandung 2 org teruk mcm ko tu lah...semua ada.

zamzarina said...

aku pon samer..bab nelan ayaq susu neh mmg x leh..mual..oleh sebab ituh...kekejangan la aku smpai 9 bln..pergh..x hengat kesakitan tuh..smpai kena mintak tlg la en usben bubh minyak panas..br ok..:(.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers