~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Jun 28, 2011

BERCUTI KE KOLE KANGSAR...Part I

Sabtu & Ahad lepas, aku join pi mkn angin sambil mkn buah2an tempatan sampai cirit birit tak ingat...lokasi kejadian itu berlaku di Homestay Kuala Kangsar Perak...Misi Utama menjoinkan diri adalah kerana aku peminat buah2an tempatan...aiceh!!!! Meh ler, tgk gambar2 yg berjuta2 nih beserta keterangan nya (skema jer kan ayat)....Malas nak tulis pepanjang lebor!!!!

Part I
Misi Memetik Buahan2Tempatan sebelum beredar ke Homestay Idaman Hati

Ini adalah sebahagian peserta...terdiri daripada family sebelah laki aku, mak cik, pakcik, sepupu sepapat, cucu cicit, dua pupu 3 pupu...dan ramai lagi...!!!!

Tuan rumah yang duduk belakang sekali (perempuan), tima kasih Opah sebab kasi kitaorg petik buat sehingga licin...nih adalah Opah kepada sepupu laki aku...

Sebahagian Hasil rembatan perebat2 berjaya...Aku tak termasuk dlm merembat buah2an ini....

Tak ckup  lagi nih, dlm kete lain2 banyak lagi...heheheheh!!! Feh semanis KURMA INI rasa rambutan....

Durian Kg terbaik dari ladang...peh, menyengat!!!! Sanggup tunggu sampai luruh sebijik2, dan aku juga tak terlibat dlm operasi menunggu raja buah ini....

Ehem-ehem...nak interprame juga owner belog nih...My happy family

Ini adalah penjenayah yang bertanggungjawab melicinkan setiap pokok rambutan yang ada....sampaikan opah tuh jeritlah..." Yang Muda jgn ambikkkkkkkkkkk" hahahhahahah

Penunggu durian di siang hari....terbaikkkk wok!!!!!

Tgklah tuh, tak ckup bakul, baldi jadi mangsa, memang boleh bawak gi kebun perabis buah dorang nih!

Hishihishihsshhh...tak abis lagi, satu pokok ke satu pokok!!!!

Org sibuk kutip buah2an kat bawah, sempat lagi 2 beradik nih bergurau senda..." Ee, danish ada apa kat gigi tuh?" siap adik nak buangkan....

Rambutan dah licin, kelapa muda jadi mangsa seterusnya...masa nih opah tuh jerit lagi " Ambik buah jer, dahan pokok jgn dibuang, panes nanti!"..

Opsss my heart my soul...love u so much!!!!! Interprame lagi
Papa, Danish & Danisha

Habis keje, main di sawah pulak...cari pepatung...hehehehhe!!!!best jer...terasa rindu kat kg aku di sungai besar!!!! sini sawah kurang cantik sbb mcm bercampur dgn lalang...

Hanya melihat, kerana insan2 ini adalah pemetik buah manggis....buah dah habes so jadi pemerhati perembat rambutan membuat kerja

Beratur2, nak mkn rambutan..."cptlah mama kopek buah tuh...dah batur dah nih tunggu"...

Tunggu Part 2- Lokasi Homestay Terbest pernah aku pegi....!!!!
Terima kasih sudi baca!!!! Muaxxxxx


6 comments:

ratusiput said...

seronok kan kalau skali skala g bercuti cmni..terapi stress :)

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

nak ambil berkat....muaaaahhh..perut dia

Mimy Hamid said...

huiii berpesta buah ke....pregnant leh makan doyan ke weh

Zallyna said...
This comment has been removed by the author.
Zallyna said...

mimi : boleh jer mkn...aku tiap kali pregnant mesti mengidam nak mkn durian...tapi jgn pulak melantak 2-3 bijik....sekadar merasa jer, heheheh rasa2 pun dekat sebijik aku bedal!!!!

Eri-chan said...

makk aii manggisssssss boleh menangis..

hensem la anak bujang u..hehe

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers