~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Mar 21, 2011

INI KISAH PISANG....

Bukan pisang goreng, bukan cekodok pisang tapi ini kisah PISANG BERANGAN (bagus pisang nih...klu berangan boleh jg kenyataan)
Al-kisah bermula keboringan serta kelaparan anak aku Danish duk dlm kete dlm perjalanan dari Tampin ke  KL melalui Jalan Bukit Putus2 koner2 tapi dah tak pening... (tapi aku taktau bukit mana yg putus!)

Sepanjang perjalanan banyak kedai2 buah2 segar ditepi jalan..antaranya yg sempat dipandang..Kedai Buah Pak Hamid dijamin Segar (tapi aku tgk petai yg tergayut2 dah cam nak kering jer..hheh). Kak Ani Daging Salai dan buah2an, dan macam2lah...

Tetiba......tak di sangka2!!!!
Danish : Mama, laparlah...belilah buah pisang, danish nak mkn
(tergoda dia tgk pisang tergayut2 terjuntai2 kat kedai2 tuh)
Aku : Nantilah kat depan skit...byk lagi jual tuh...
Danish : Eca nak aper ? Nak pisang kan....
(sempat lagi dia ajak adik dia berkompromi..dgn harapan 2 lawan 1, boleh menang....huhuuu)

Nak dijadikan cerita dan tanpa diduga....dah takder pulak kedai2 di depan dan seterusnya!!! Oh aku dah menipu anak aku (aku sendiri taktau dah takder kedai buah2 sepanjang perjalanan tuh)

Danish : Mama, belilah pisang..danish dah sakit perot nih lapar....
(Alasan biasa yg digunakan utk mendapatkan sesuatu makanan)
Aku : Alamak, dah takder dah org jual..takper nanti sampai umah kita belilah...
Danish : Ada lah
Aku : Mana? tgk..mana ader kan org jual dah (sambil pandang kiri kanan)
Danish : Ada..kat belakang tadi tuh...
Aku : Wuarghhhhhhhhhhh mama cam nak nangislah danish
(Takkan nak berpatah balik...dahlah jalan jem...bontot pun dah kebas2)

Sepanjang nak sampai ke KL dia asyik bertanya bila nak beli pisang, w/pun aku dah pancing dgn mcm2 makanan lain termasuk kata nak mkn Satay Kajang (yg nih aku yg nak sebenarnya)...tapi dia tetap dgn pendirian..NAK PISANG JUGAK..

Akhirnya, tak tahan dgn pujuk rayu dia, laki aku bentilah jugak tepi kedai kat Kajang yg ader tergantung pisang2 berangan...Nama kedai dia..KEDAI RUNCIT SALEEM!!

Kat sini lagi tragedi pasal pisang...

Aku : Anerr, bagi pisang nih satu (maksud aku sesisir lah)...
(pisang tuh tergantung tinggi, aku tak sampai nak amik)
Pekerja (Org Bangla rasanya) : Ok sekejap...saya  kasi angkat kerusi

Korang tau aper dia buat???? Boleh dia petik sebijik jer pisang tuh...wuarghhh nak nangis sekali lagi...(dlm hati aku rasa cam nak luku jer kepala dia)

Bos pekerja : Salahlah itu macam....mana ada org jual satu bijik, ini angkat satu sisir!!!
Pekerja : Mana saya tau..tadi dia kata mau 1
(eehhhh..dia nak salahkan aku pulak...nak lepaskan diri sendirilah tuh)
Bos : Aiyooooo..susahlah ini mcm2 hari2 buat salah..
Aku : Barapa encik??
Bos : RM4.50 jer...kasi sorry yer, itu pekerja memang itu mcm..ari2 bagi saya marah
Aku  : heheheheh..
Danish : yeeeeeee..mama dah beli pisang!!!

Akhirnya terlepaslah gian anak aku nak mkn pisang..amik ko 2 bijik sekali mkn..sampai umah dia repeat balik...pagi tadi pun dia mkn lagi....!!! hahhahahahah, klu tak lawas jugak taktaulah...dan terlepaslah gian aku nak mkn Satay Kajang biler berjaya pujuk laki aku...hehhehehe!!!! Sambil menyelam tangkap ikan nemo!!!

Pssttt...kepada suamiku, terima kasih kerana memahami kerenah + kehendak isteri dan anak-anakmu...hheheh

~Terima kasih sudi membaca~



2 comments:

BLADE EDGE said...

salam....

silakan..singgah selalu...

♥ AyaHikari ♥ said...

adesss...hampeh ..buleh dye bg 1...hehe

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers