~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Sep 27, 2012

1st TIME POTONG RAMBUT KAT SALON




Assalamualaikum ^ ^

Nih anak teruna ku yg buat pertama kali dibawa ke salon amoi cantik nak potong rambut. Selama nih memang nenek duk potong, tak dan nak panjang nenek dah togelkan. Nenek dia selalu kata klu rambut panjang nanti selalu tak sihat, segala ilmu yg diajar tak masuk ..nenek dia kata! Nenek diakan pencen cikgu ...dah biasa ckp kat anak murid, praktik sekali  kat cucu. Hamboiii nenek...

Nenek dia allegic skit tgk rambut anak laki dia dan cucu dia panjang...,mesti aku terkena termpias bila dia dah siap start enjin guna gear satu untuk membebel.

Dia mula nak bagi ceramah, cpt2 laki gi gunting rambut. Kebetulan pulak tanya di Danish nih dia kata nak cuba potong rambut...ceh..ceh...sbb nampak auntie comell terus nak padahal sebelum nih sampai putus tali handbag aku dia tarik cuba nak lari bila kitaorg ajak masuk salon potong rambut!!!

Dah siap potong semua, auntie tuh bagi gula2...dan2 tuh jugak dia ckp "Oh, Tak sakit rupanya guna mesin tuh, esok potong lagilah boleh?"

Berapa kali mau potong rambut daaaa....tuh sbb auntie bagi gula2 lah tuh? sbb boleh mkn kan...klu harap mama nak belikan gula2 kirim salam..memang tak leh mkn gula2 kecuali org bagi...fullstop!

Terima kasih sudi baca



8 comments:

Nens Collection said...

haha..lawak plak..anak sy pon ssh nk gunting rambut..umur 2thun 4 bulan..mau nangis2 tgk gunting..kene paksa baru leh potong..pastu mula sopak2 rambut..hoho

NM02 said...

mak ai...pjgnyer jemari amoi tu... sori, komen diluar jangkaan. hehehe

IntaNBerliaN said...

hihii agaknya dia oingat sait sbb bunyi pun bising je kn.. :-)

~ yus ~ said...

saya pun selalu bawa anak ke kedai gunting rambut, nak gunting sendiri tak tahu...

ooo, kalau rambut anak panjang, susah nak masuk dlm kepala ya apa yg di ajar. Tp saya suka nak lihat rambut anak panjang, time kecik je lah...:)

IeDa said...

comel je.. hihi

|| NaFiRaa || said...

anak2 saya termasuk mamanye nih papa dorang yang potongkan rambut kami.. jimat.. kekekekeke

munna said...

anak munna pantang nampak gunting mulalah dipaksanya org gunting rambut dia....

Aishah Salun said...

Salam, saya ada menyediakan perkhidmatan mendandan rambut, make up dan manicure & pedicure di rumah di Kota Damansara. Harga untuk wash, cut & blow RM15. Colour/ Inai RM30-RM88. Rebonding/ Perming RM88-128. Treatment RM38. Sekiranya berminat kal Zura 012-204048 atau layari myhomesalon.blogspot.com. Terima kasih tuan rumah.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers