~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Jul 23, 2012

Budak Demam Lagi


Assalamualaikum....
Alhamdulillah hari 3 kita semua berpuasa. Semoga bertahan yer kwn2....Hari pertama aku dah diuji dgn dugaan dari Allah. Budak kecik bernama Nana demam....asal dia selsema terus dia demam...demam yg tahap panas mendadak naik...cek suhu terus cecah 38.8, pelagi memang aku terus kasi ubat turunkan suhu badan kat totot dia...haaaa.amekkaw!!!!sepanjang mlm aku tidur tersengguk2 sbb terpaksa meriba dia dipangkuan aku...letak kat bawah terus jerit...letak dlm buaian 2-3 jerit...Dah husben aku oncall, terpaksa dia keje dimlm hari...ohhh sadis..time2 camnielah rasa nak nangis.

Tepat jam 4.30pagi tuh dia terjaga (time sahur)...terus sebut ma..ma..ma...biasa dia pandai sebut ba..ba..ba..(maknanya dia panggil papa dia...)...Aik ko demam sebab nak pandai sebut "mama" ker????.....

Then esoknya, terus dia boleh merangkak...pelik bin ajaib..kuasa Allah. dia boleh duduk dan memanjat terlebih dahulu. Org kata dia nak berubah bulan..camtuhlah..asyik2 demam..asyik demam sementara nak tunggu setahun tuh. Jadi mak2 kena banyak sabar. Maka dialah jadi peneman aku bersahur. Boleh pulak duk diam2 tuh sementara aku gi memanaskan lauk


!!!opsss sensored!!!
Budak demam tdo harus berpampers semata...
suhu badan dah turun terus ceria...tak merengek dah...gud..gud jer kan
Lepas azan subuh, dia tidur balik...kul 11 baru bangun
Anak dara takleh bangun lambat!!!!!!


Terima kasih sudi baca...


7 comments:

ratu siput said...

takpe dugaan...tgk dah sihat dah dpt akal baru :)

Suraya Baharun said...

dugaan di bulan pose la tu..semoga adik nana cepat sembuh ye..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

ala siannya diaaa.. semoga cepat sembuh ye

- dieyana - said...

kesian kalau budak2 demam, memang tak tidur lena la mak....dh besar skit, kuranglah lah kekerapan demamnya tu..insya-Allah..

Kesuma Angsana said...

dugaan tu, doakan yg terbaik yek!

LYAfrina said...

btl la tu.. dulu igt, tiap kali ank nk beralih bulan atau dpt sesuatu msti demam

mama aleen said...

selalu demam macamtu la.. maknya penat sikit.. nak dapat akal baru.. :)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers