~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Jun 8, 2011

HOLIDAY | MELAKA LAGI - Part 3

Ok2 kita sambung citer cuti2 Malaysia kat Afamosa ituhari ok....
Sebelah malam kitaorg pergi pulak ke Cowboy Town, Harga masuk RM30 sorang dan kanak2 RM20 sorang, cam biasa anak2 aku masih dlm kategori Free...Masih guna cash voucher yg masih bertimbun...
Tapi agak terkilan sbb tak dpt tgk full show kat cowboy town nih akibat tukang masak kedai mkn tepi jln tuh masak agak slow..seslow, petani membajak sawah...waiting...waiting.....dekat sejam setengah tunggu...hampeh...band kedai mkn tuh!!!!

Org dah keluar keluar dari tempat cowboy show....menci2...makcik tukang masak tuh. kitaorg sempat tgk dorang wat pembarisan lambai tgn tanda dah habis dan bunga api...Menci tau!!!

Abang api menunjukkan keterroran nyer bermain api...takder ler terror sgt pun....hampeh!!!

Yang nih aku gayat sikit, boleh pulak dia turun kat kitaorg kat kuarkan api dari mulut, terkezut punyer pasal, tak sempat nak ambik gambar dia...

cam biasa, anak aku pantang nampak mainan..cnfirm nak naik cam org besar sgt jer, so terpaksa dua pupu dia temankan...naik kapal terbang pusing2 penin kepala

Mama dia taknak naik, nenek jadi mangsa...kehkeh..tgk tuh..dia jugak nak bawak, sabarnyer nenek...cucumu kan bakal pemandu rally..heheheheh

Naik kete api reramai...harga RM2 sorang tak kira kecik atau besar...tapi nihlah kereta api paling hampeh abad ini, boleh dia bawak siar2 kat kandang kuda...uwekkkkkk!!! busuk bau taik..busuk bau longkang!!! Tobat2...

Cam biasa, laki aku memang pantang jumpa game2 yang kene keluarkan duit bebanyak...feberet dia baling tin...feberet aku masukkan bola pinping dlm jaring...keh..keh, semua org siap sedia kat belakang takut balingan kene muka...

Hasil balingan tin dgn coupon berjulam 2800 boleh tukar beruk besar kedabak..tgk tuh laki aku peluk...cute jer kan...mentang2 dia yg main, tak kasi can aku nak pegang!!!

Ok habis citer kat cowboy town, gambar tak byk, sbb semua org malas nak mengambil gambar...aku pun malas sbb terpaksa mengejar2 anak dara aku yg aktif lain macam sbb mengamuk nak naik gajah jalan berpusing2...

Ok sekarang time nak check out, dan nak pegi Safari pulak...kitaorg kuar umah sharp kul 12....biasalah klu gi bercuti ngan cikgu (MIL) masa itu penting...hahahhaha!!!! Lewat seminit, cnfirm kene bebel...dah biasa dah!!! Punctual time!!!!

Ok time berkemas2...ok barang semua naik lori...wakakkakwakaa...kejam ko panggil lori kan...eh2 anak dara aku pun nak masuk situ ker....

Hehhee, aku tak sempat nak bergambar dua2an ngan laki tersayang....sejak anak dah dua nih...asyik main polis santri (cam salah jer ejaan) jer ngan anak2....huh!!!!
Anak dara aku tak puas hati terpaksa naik kete...hati nurani dia nak jadi penumpang belakang lori tadi..cam besar2 jer dia nih!!!!
Hehhehe...budak nih jenis pantang skit nampak2 binatang yg boleh naik, semua dia nak naik, selagi tak dpt dia akan jadi keras kat situ...naik kuda padi nih RM10 sekali round jer....

Danish ajak naik gajah, tapi aku gerun...tinggi no..demi memujuk dia aku beli tebu RM5 lima batang tuk kasi kat gajah....sib baik mood back 2 normal

Sebelum masuk safari, amik gambar reramai dulu

semua melenggang2 kangkung jer tunggu organizer beli tikt....sabar2...

yerrrrr.....selamat dtg ke Afamosa Animal World Safari...tiket masuk RM45 sorang, RM30 kanak...siap dgn mkn tengahari dan pass naik lori hantu penuh pagar besi....

Burung kakak tua..boleh berkata2...welcome...welcome...

Q nak naik lori hantu...melawat binatang2 ganas yg dilepaskan.....

Biunatang nih ganas ker...hehehhehe confius...

Anak dara keletihan dan tertidur....nenek jadi mangsa lagi....aku kesakitan pinggang lepas naik lori hantu tuh...jalan bukit2, terhentak2 ...sakit tulang punggung aku...

Tak tahan keletihan dan kepanasan, setengah botol dia sorang...tak pandang kiri kanan dah....

Mari tgk show pulak....aku tak paham apa yg dorang lakonkan..tetiba dgr tembak2 jer...kahkah...tak tau mana geng baik, mana geng jahat....

Tgk tuh....punyer ramai org....nih hari isnin nih, kalau hari sabtu ahad taktau byk mana org...opssss cuti sekolah...patutlah....

Aksi pelakon....semua cam badut jer....aku yg tak paham citer nih...org tepuk tangan aku tepuk, org kata oooooooo, aku pun oooooooooo

Tgk show multi animal pulak...cam2 binatang ader...best gilerrrrr...anak aku siap jerit2 
lagi bestlah kat sini dr  Zoo Negara

Jumpa pulak maskot cat, pelagi...kita gambar duluuuuuuuuuu.....yg tak tahan nenek pun join...hehehhehehe!!!! sempat amik anak aku semata nak amik gambar jugak....so sweet

Now kat Monkey Island...jinak2 monyet kat sini, tak takut pun, tapi pantang kita pegang makanan cnfirm dorang nak curik....seboleh2nya akan cari dlm beg kita...becareful...

Comel kan...taktaulah nih monyet kategori aper...tapi very small size. nih dah kira yg dewasa, yg anak2 lagi kecik...cute jer....

Ok dah tamat kisah sejarah page 30...terima kasih sudi baca dah singgah cuci mata anda....lain kali kita update cuti2 malaysia di tempat yg lain pulak.....byeeeeeee!!! buku sejarah nak dipulangkan ke pustakaan...


No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers