~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Apr 15, 2011

Senang Hati dipagi hari....

Salam semua warga Kota, Kampung, Desa semua....
Pagi nih nak kongsi keseronokkan yang melanda diri bermula seawal jam 6.30 pagi.....

My kids : Gud noning mama...(ayat danish)..oning-oning mama...(ayat eca)
Aku : Moming my cayang semua....
(aduhhhh awal pulak dorang bangun arinih...baju blm gosok nie)

Danish : Arini danish nak mkn nasi lemak lah pagi bawak umah tok wan...
Aku : Ok...danish jaga adik jap..mama gosok baju.....

Eca : ha..ahhh tak auuu. umpah....mama, anish wat umpah.....
(adik mengadu abang dia buat tumpah barang2 yg ader dlm bakul)
Aku : Danish buat aper tuh?? Jgn buat sepah2...
Danish : Eca tgh jaga danishlah nie...
(hahahhahaa......sakit perot aku pepagi...aku suh dia jaga adik, dia jwb adik tgh jaga dia)

*Harinih nak ke HKL amik borang yg tertinggal kat Wad*
Dari jauh aku dah angkat tangan kat pakcik yg bawak Shuttle van suh tunggu aku
nak berlari tak boleh...so angkat jelah tangan
Dgn baik hati pakcik tuh ke depan lagi dan  ambil aku

Pakcik : Nak kemana nih dik, laju sgt jalan....
Aku : Wad kanak2....takut pakcik tinggal nnti lambat pulak nak tunggu next shuttle
Pakcik : Ohhh.....takper naik2...
Aku : Tq banyak2 pakcik
( Dlm hati aku, baik sungguh pakcik nih....)

**Dah settle kat wad, pegilah kat kantin wad dgn niat nak beli sarapan pagi**

Aku : Baper semua nih kak??
Akak kantin : RM5.50 jer....takper bagi RM5 jer ckuplah
Aku : Tak rugi ker kak, RM0.50 pun duit nih...
Akak kantin : Org bersedekah lagi tinggi untungnya....
Aku : Terima kasihlah kak...berkat pagi Jumaat..
(Tgk...masih ader yg memikirkan sedekah dari untung)

*Nak balik ke opis...masih menunggu shuttle van jugak
tut-tup kene pakcik yg sama...*

Pakcik  : Dah siap dah?? sekejap jer
Aku : dah...amik borang jer...beli sarapan ckit...pakcik dah sarapan pagi ker?
Pakcik : dah ..makcik masak pepagi lagi..nih pun ada bawak bekal nih
( baru aku nak bagi 2-3 bijik kuih, tapi dia dah menolak)
Pakcik : Nak turun kat tmpat tadi ker?
Aku : a'ah...opis saya kat depan td tuh jer
Pakcik : Takpe pakcik hantar sampai depan pagar, tak payah jauh2 nak jalan.
Aku : Alhamdulillah....kurang penat saya berjalan...
Pakcik : Takper..penumpang pun takde nih...
Aku : Tima kaksih..semoga dipanjang umor dan berikan kesihatan yg baik tuk pakcik
Pakcik : Amin..


Hehheheheheheh.....tgklah bertapa senangnya hati aku pagi nih....semua org bertindak baik
Tghari nanti taktaulah camner pulak...sama2 kita berdoa semua berjalan dgn lancar...AMIN

Tima kasih bace2 tanpa bosan....tet!!! ^__^




3 comments:

Anonymous said...

wei...ajar aku camne nk register kat nuffang tu?
aku dh buat byk kali...tp rasanya x jadi.pls...tq.

Zallyna said...

alahai...sapa nih???? aku tak tau sapa nih...kasi introlah sikit...takpun abis ayat kasi initial skit...yer!!!!

mazni said...

aku ler not....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers