~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Aug 2, 2011

Mahalnya harga2 barang/mknan sekarang....

(Tiada niat bagi anda rasa terliur)

10 ulas cempedak goreng bersamaan dgn RM5? Ini bermakna 1 ulas bersamaan 50sen?? Mahal kan....
Nak tercekik air liur rasanya bila bukak2 plastik cuma ader 10 ulas...rasa nak nangis pun ader...mahal sungguh makanan sekarang....Rasanya aku aku beli sebijik buah cempadak, dan goreng sendiri cnfirm2 leh mkn sampai muntah...huhuhuhuhuu!!!!

Cempedak kat kg aku rasanya banyak tergayut atas pokok jatuh dan busuk sajer...takder sapa yg peduli sgt...family dan jiran2 aku semua dah muak mkn cempedak mak aku kat belakang rumah tuh!!!! Sedih sungguh bila dikenang-kenang....segala2nya mahal hidup di Kuala Lumpur nih!!!

Ptg semalam beli udang mentah  adalah 10 ekor (siap kira tau!)..tau harge baper???? RM8...adussss....!!! Klu udang sambal beli kat pasar ramadhan boleh diterima akal lagi...ini udang mentah!!!! Memang silap aku tak menegtahui harga utk sekilo...tapi bukan udang galah cik akak..puan2..encik2...udang biasa tuhlah..org panggil udang harimau yer??? entahlah....

Nilai duit kita rasanya ckup kecik..klu bawak RM50 gi giant ker..gi care4 ker..gi tesco ker...tak boleh beli aper...kicap sebotol pun dah naik harga...paling banyakpun dapatlah beli 3-4 barang jer.....

Berjimat2 lah kita...harga makin mknan/barangan makin naik...gaji tak naik2....
adusssssssssssssss!!!!!!

Terima kasih sudi baca!!!


6 comments:

Rai said...

kalau macam ni gayanya..nak jimat macam mana lagi...takkan nak makan nasik lauk telur hari2 kan..

sedih tengok pemimpin hidup mewah.. rakyat disuruh berjimat..

Rosniena said...

ada sebiji rm1 tau..kat jln kucing..

Mrs. Norrie said...

Rai :
Betul tuh kan....nasiblah kita nih menjadi rakyat!!!

Rosniena:
RM1? lagi melampau!!!

ratusiput said...

ratu pun taknak amalkan g param pasni.brg makanan byk naik la...pening pale.sib duduk umah mak.bg dia duit bli lauk je sng...

aizamia3 said...

mahalnya... agak melampau pulak..
lepas ni beli sebiji kita buat sendiri.. puas hati..

Mimy Hamid said...

mmg pun terasa la brg...aku ni walau duk umah mak aku..brg dapur aku belikan tau...terasaaaaaaaa nya ongkos nipis..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers