~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

Jul 22, 2011

Biskut raya...biskut raya..lai..lai...!!!!

(pinjam gambar kat en. google)

Pose blm lagi tapi dah tinggal lebih kurang seminggu kita akan menyambut Bulan Ramadhan..sana sini sibuk dah promote biskut raya cik kiah, baulu mak teh, tempeyek cik eton, kerepek ubi mak limah..mcm2...pulak2 klu duk opis yang rata2 majoriti org melayu, cnfirm bermacam tester2 biskut singgah atas meja, siap ada yg dah packing kecik2...

Ini bukan pasal aku nak tolong promote kuih2 tuh semua..ini pasal aku nak citer aku tak pandai buat BISKUT RAYA....huhuhuuuhuuu!!! sekali pun tak pernah menjadi..mak aku kata tangan aku panas...takleh pegang tepung...klu suruh masak rendang ker, lontong ker, ayam merah ker..yes itu aku boleh buat...duk sorang2 kat dapur pun cnfirm boleh siap..tapi biskut raya nih...alahai malu jer nak ckp!!!!

Tgk resepi ker..tak tgk ker...ikut sebijik2 ker...cnfirm takkan jadi jugak...ader masa terkembang, terkempes, terpeyek..entah susah nak ckp!!! Itu sebab aku tak pernah nak buat lagi...minat pun takder sebenarnya!!!!

Seperti tahun2 lepas, suami akulah yang akan mengorder semua biskut2 raya nih!!! hehehhehe....
Aku??? takdolah...tak reti satu hal..taktau rasa satu hal...org kata sedap, aku tak rasa pun kesedapan tuh kat mana....susah biler dah tak minat dgn tepung2 nih!!!!

Hehhehe...itu jer nak citer...terima kasih sudi singgah2 sini dan baca entry tak best hari ini...klu nak nanges pun baca entry aku kali nih, tolong nanges diam2!!!

Psst...Tahun nih Raya kat KL..huhuuuuhuuu!!!!



4 comments:

aizamia3 said...

samalah dengan ai.. tetiap tahun cari kuih tunjuk je.. buatnya idak..

raya kat KL.. bolehler dtg umah ai kat meru.. ai pun beraya kat sini.. ;)

Mimy Hamid said...

ha pandai nya laki ko ngoder...laki aku nan ado...dia serah semua kat aku ..cuma tahun ni aku nak buat 1-2 jenis kuih sendiri...feel dia lain beb

CikHaniBhulat said...

hani tiap tahun mkm kuih tunjuk..dlu mama rajin le buat =)

ratusiput said...

ratu lak tak geti msk..ske wat kek :) biskut tu blela skit2..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers