~Oh MY Gucci~

TQVM MYFOLLOWERS...

May 16, 2011

16 May | Selamat Hari Guru

16 May adalah tarikh Keramat bagi semua Guru dan kadang2 sgt ditunggu2 oleh murid terutama murid2 sekolah rendah......Mana tak nyer, klu jadi Guru peberet cnfirm atas meja sepah hadiah dari anak-anak murid...hehhehehehhe!!! Aku tak terkecuali..teringat masa darjah 2 aku ada bagi hadiah pinggan mak aku cap bunga2 pada cikgu peberet aku cikgu SURIZAN MAT ADIL...guru kelas tercinta...heheheheh!!! Cikgu nihlah suka ajar aku joget2...hehehehe!!!!!

Mengimbas kenangan persekolahan...Aku masuk tadika umur 5 tahun, masa tuh nangis2 nak ikut jiran depan umah gi sekolah...pastu mak aku pun daftarkan jelah kat Tadika Kemas Felda Kemasul...aku sekolah tadika 2 tahun...masa tuh cikgu aku nama Cikgu Ani..anak Pak Hassan dekat ngan umah aku...

Darjah 1 sampai darjah 3 aku Kelas Biru (kelas kedua) kat Sekolah Rendah LKTP Kemasul ..aduss ingat2 lupa dah....masa nih cikgu yg paling aku takut dan rasa nak terkencing2 adalah cikgu Matematik..Cikgu Hisham nama dia..garang nih..muka ganasss...asal tak dapat jawab sifir cnfirm kene diri atas kerusi tak pun pembaris panjang mencium tapak tangan....huhuuuuu!!!!!

Masih disekolah yg sama...Darjah 4-6, Kelas dah up skit..masuk kelas pertama Angerik, Masa nih cikgu kelas cikgu Zulkifli...tapi cikgu peberet aku cikgu Bahasa Inggeris...Mr. Suhaidi Ohira...haaaaaaaaaa!!! cikgu nih merangkap Jurulatih Bola Jaring....dan dia juga tukarkan nama aku dari panggilan INA ker panggilan NORRIE...nak tau pesal???? Salah satu gara2 dlm kelas aku ader 3-4 org panggilan Ina dan dlm team Netball ader 2 org panggilan Ina...bukan dia saja yg confius...aku pun confius, dia panggil ina yg mana satu nih ....maka lekatlah sampai sekarang org duk panggil aku NORRIE.

Tingkat satu bapak aku masukkan sekolah asrama aliran agama..1RK2, aku masuk pun lewat dah...2 minggu lepas org lain daftar..aku stay kat Sek. Men. Kebangsaan Bentong, Pahang...aku penuntut setia kat sini...sampai Form 5 aku bertapak...dan masih dlm aliran agama...tapi Form 4 dah tukar nama jadi Putih...4 putih dan 5 putih...!!! Cikgu Peberet masa sekolah Menengah ramai gak...antaranya..Aspalela ajar Geografi, Mazian ajar Mate, Fatimah Aini Ajar English, Siti Esah Ajar Syariah, Arwah Cikgu Ramlah ajar Sejarah dan ramai lagi lah...tapi ader sorang cikgu yg penuh kontravesi...Cikgu Sunita Bibi...pelik bin ajaib...tak pasti apa masalah cikgu nih....tapi bagi student2 yg duk hostel terasa azabnyer bila dia jadi Warden Asrama...ader jer yg tak kene....huhuuuuu!!!!!

Aduh esok lusa blm tentu habes citer nih....letih lah menaip!!!!

Anyway...aku nak ucapkan Jutaan terima kepada semua Guru2 yang pernah mendidik aku sejak kecil sehinggalah habis belajr..tak kira sekolah rendah, menengah, kolej dan segala tempat yg pernah aku menuntut ilmu...Jasa Guru akan ku kenang sepanjang hayat...Dan buat rakan2 ku yg bergelar Guru..didiklah anak bangsamu menjadi Cemerlang, Gemilang dan Terbilang....

Opss tidak lupa juga kepada Ibu Mentuaku, PN.NAPISAH  BT MUHAMAD yang juga merupakan seorang Guru Bahasa Melayu merangkap Ketua Panatia Bahasa Di Sekolah Menengah Ibrahim Yaacob, Jalan Ipoh....Selamat Hari Guru Mak, Semoga masih mengenggam Guru Cemerlang lagi untuk Tahun ini....Pssttt...adiah/hamper dari anak murid klu tak larat nak bukak calling2 jer...hehehehhehe!!!!!

Haaaa....ini dia ibu mentuaku....

*Gambar sorang2 dia takderlah..gambar ini bersama my doter*


1 comment:

Mimy Hamid said...

mak mentua ko cikgu rupanya...bagus la...leh ajar cucu berbahasa ngan betul

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Son Danish

Lilypie Fifth Birthday tickers

My Beloved Doter - Danisha

Lilypie Third Birthday tickers

My Beloved Doter Dayana

Lilypie First Birthday tickers